Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

mandag 7. mars 2011

BM i VM


VM har både kommet og gått også her på Bjørnøya. Føler at jeg er inne i et lite post-VM vakuum. Jeg, som ikke er spesielt interessert i sport på TV, fant fram til massevis av sporsgalskap og entusiasme. Tok meg i å både snufse, hoie og rope, klappe i hendene, trampe i gulvet og hoppe i stolen. Strikkepinnene måtte rett og slett legges bort under de mest spennende innspurtene, så verken jeg eller noen av de andre skulle risikere å pådra seg stikkskader. Vi har nytt VM på storskjerm med flunke ny prosjektor i HD kvalitet. Ikke verst!

Et av gullene til Nordhug ble feiret med kremkake og enkelte gull har det blitt sørget for god skåling til. Femmila i går ble slått sammen med fastelavensfeiring. Kremboller gikk ned på høykant mens armer, bein, ski og staver føyk i alle retninger den siste kilometeren av de femti kilometrene.

BM i VM? Bjørnøyamesterskap i VM, vel. Hvem som vant? Tror det ble uavgjort mellom et par-tre stykker. Jeg var ikke engang på pallen.

Nå gleder jeg meg til å følge Finnmarksløpet på nett og på TV. I år må det da kunne være Roger Dahl som vinner 100-mila?! Heia Roger!


Ikke elektrisk, ikke enda. Bedre oppmøte ble det etterhvert..
Godt å kunne ta seg ei bolle i ny og ne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!