Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

lørdag 28. mai 2011

Aller aller nestsiste vakt!

Slik det ser ut nå, per sent fredag kveld, kommer den nye besetningen til øya lørdag formiddag. Min aller siste vakt her på radioen, i morgen etter brunsj, blir dermed ei opplæringsvakt for en fra den nye besetningen.

Nå er straks nestsiste vakt unnagjort. Det ble rett travelt her en stund; måtte skrive ferdig velferdsrapporten, har vært velferdssekretær sammen med kjøkkensjefen dette halvåret, og oppdaga litt ut i vakta at jeg i fjern dimmemodus hadde glemt å vaske radiorommet på nattevakta. Nå er det nyshinet her og vakta er over.


Det har vært hektisk aktivitet også blant andre på stasjonen, deler av dagen. Mye som ikke kan ordnes annet enn i siste liten; for eksempel vindusvasken. Det er ikke lenge siden forrige vinduspuss, men været har gjort en fin jobb med å gjøre dem ugjennomsiktige siden da; fulle av salt som de var! 

I løpet av kvelden måtte vi bivåne den samme kjøkkensjefens "i grevens tid-nakenbading" i  Barentshavet. Vera og jeg stod trygt plassert oppe på brinken og fikk "gleden" av å bivåne at begge medlemmene i det lokale kokkelauget boltre seg i, nesten, flatt hav! Førstekokken har bada tidligere og tok Da Capo for å holde kjøkkensjefen med selskap. Kjøkkensjefen, på sin side, kasta seg  to ganger uti vannet! Godkjent nakenbader!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!