Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

onsdag 13. april 2011

Mye rart i fjæra og andre steder


Har stort sett alltid med fotoapparatet på streifturene våre i området. Som oftest finner vi ganske mye og litt av hvert å knipse bilder av. Her om dagen gikk det for min del i steiner, bølger, rare ting på stranda, hverandre, hundene, solnedgangen, snøspurven og litt botanikk.

Det er mange-mange rare steiner på denne øya. Sant å si, er det nesten bare stein på denne øya, og svært mange av dem er rare og fine!. Vi fant blant annet en kissing stone! En fin og litt rar stein, der noen har ripet inn nettopp dét; "kissing stone". Rart! Lurer på hvem som har ripa inn det! Andre rare steiner ble også knipsa. De ser ut som om de på et tidspunkt har vært helt plastiske.
Rar stein!
Finner ikke ut hva dette er heller, har dårlig flora her oppe..

Det lyktes meg å ta et bilde av snøspurven, selv om den er utrolig skjær enda. Måtte bruke monsterlinsa og enda zoome den ekstra inn på maskinen. Føltes på en måte som å skyte spurv med kanoner..


På stranda ligger det fullt med sånne små greier som ser ut som avgnagde maiskolber. De lå der også for noen uker siden, men hadde da noe som kunne se ut som egg på seg, rødoransje små kuler. Noen sier at det er kongesnegleegg(?!) Jeg aner ikke, botanikken i fjæra er ikke mitt sterkeste kort. Kjenner at en god skrønemikkel vil kunne innbille meg det utroligste når det gjelder sneglers kjønnsliv! Vi fant også noen greier som så ut som små steiner, og som var helt myke og organiske og som så ut som svamp når man brakk dem i to! Veldig rare og artige ting. Fortell meg gjerne hva disse greiene er, om noen vet!


Ser nesten litt ekkelt ut..
Forkledd som en stein
Ser ut som svamp inni, da er det kanskje det?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!