Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

søndag 27. februar 2011

Mellomlandingsbesøk

Bjørnøya representerer en viktig del av beredskapen i Barentshavet. Her kan helikoptere fuele og folk kan, om nødvendig, få husrom, pleie, hvile og mat. På fredag kom Sysselmannens Superpuma innom som snarest for fuel, etter å ha henta en pasient på en båt ute i havet. De fuela og fløy videre. Med dét var "dagens begivenhet" over for vår del. Alltid artig å se nye folk, selv om man av og til bare ser dem på avstand!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!