Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

onsdag 19. januar 2011

Bamsefar

I dag kom jeg meg så vidt opp til lunsj. Sov godt utpå, etter magiske nattlige opplevelser. Plutselig, mens jeg satt der og åt, ble jeg var en bevegelse utenfor vinduet. Joda, der kom bamsen labbende for seg selv. Han labbet avgårde, rullet seg innimellom og undersøkte mystiske og spennende ting som kom i hans vei. Vindpølsa var riktig spennende en stakket stund. Grinda der søppel brennes fant han også lenger bort på brinken. Den var, naturligvis, også en interessant installasjon. Nysgjerrige disse bjørnene, det er i hvert fall sikkert! Signalpenna var effektiv også denne gangen.

Det var så jeg fikk lyst å gå ut og klø ham på ryggen!  

Mmmm, må bare rulle meg litt her..

Hva er dette? Må undersøkes!

Hm, underlige greier!


Sooom det klødde på ryggen! Hrpfmmmmmm!

4 kommentarer:

  1. Stilig:) Der har du det vel som plommen i egget kan jeg tenke meg til. AAU;)

    SvarSlett
  2. Jeg klarer ikke aa bestemme meg for om jeg er misunnelig, eller glad det ikke er meg. ;o) Fiiiin bamsefar var det jo. :o)

    SvarSlett
  3. Jeg er ihvertfall litt misunnelig. Morsomme bilder med flotte blåfarger.

    SvarSlett
  4. Skulle gjerne sittet på din skulder akkurat dær du var....

    SvarSlett

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!