Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

lørdag 8. januar 2011

Liten luftetur i liten kuling



Ofte blir det bare til at vi rusler oss en liten tur ned til kaia for å lufte oss litt. Jeg synes det er fascinerende med ruskevær. Synd det er litt vanskelig å ta bilder når det blåser som verst. Artig er det også å se hvordan havna den ene dagen er fylt med drivis, mens det neste dag kun er slush å se.

Trappa blir fylt med snø på et blunk. De av besetningen som er førstereis, eller de som ikke har vært her om vinteren før,  gyver løs på snødungen med stor optimisme og ditto pågangsmot. Vi ser at det ofte kun tar minutter før det har føket igjen på nytt, men noe skal man da ha å gjøre!

Alltid isbjørnsikret
Gammelradioen i middels bra sikt.
Eerkki elsker å besøke Aki
Optimismen rår!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!