Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

torsdag 27. januar 2011

Stas med besøk fra himmelen!

Besøk fra himmelen? Noen lurte kanskje på om det hadde begynt å rakne litt for meg da jeg på Facebook "annonserte" at middagsbesøket ville dale ned fra himmelen. Ingen sviktende mental helse foreløpig, bare en hyggelig visitt av menn i hjelm og teletubbydrakter!  

Ikke hver dag vi har middagsgjester på 74°30' N. Mandag fikk vi altså storfint besøk av gutta fra 337-skvadronen, Lynxen. Det var de som, dagen i forvegen, fløy inn forsyningene til oss fra KV Nordkapp. De kom allerede til 15-kaffen og var hos oss helt til litt utpå kvelden. 

Vi lider på ingen måte noen nød uten besøk, det går faktisk forbløffende bra å "bare" være ni personer, men det var veldig stas å se fire nye fjes og! 

Redningsmannen ville gjerne bli medlem i vår ærverdige nakenbadforening. Serviceinnstilte som vi er, fyrte vi opp badstua. i en fei og jeg stilte som "vitne av motsatt kjønn". De andre hadde bada her for noen år siden, påstod de..

Jeg misunte ikke vårt nyslåtte nakenbadmedlem; det var slush i vannet i havna og ganske så isete i fjæra! Faktisk var de fleste fjæresteinene laget av is denne dagen. At det var litt vind og nærmere 10 kalde, gjorde det ikke mer fristende, akkurat. Han badet, kom opp og hoppa faktisk ut i igjen en ekstra runde da vi utfordra ham til det! Det var kaldt, han innrømmet det. Jeg er imponert, og skyver egen bading elegant foran meg! 

Takk for besøket, kom snart igjen!

Heiagjengen og bademesteren.

Landkallen begynner å bli bra enkelte steder!


Brrrr!!


4 kommentarer:

  1. Ja se der har vi jo gamle kjente fra 337..! Han helt til høyre i bildet, Arne tror jeg han het, var der oppe på besøk flere ganger da vi var der i 2008/2009. Ja de er tøffe gutter...! Men jeg syntes du snart må få deg et nummer i boka til nakenbadeforeningen du også Lise... Kan jo ikke være helt pudding... ;-) Jeg bada da det var -0,7 i havet (tror det var det)... Bare å fyre godt i badstua og bli god og varm i kroppen så er det ikke noe problem... Største utfordringen er kanskje å ikke tryne på tur ned til havet... Lykke til..!!!

    SvarSlett
  2. Hyggelig at du setter pris på besøk av oss. Bestandig trivelig å komme innom å hilse på.
    Skal bli artig å følge bloggen utover året.


    Frode
    (nr 3 fra venstre på crewbilde)

    SvarSlett
  3. Holy moses jeg tok feil... Det er selvfølgelig Vidar som står der og ikke Arne... Beklager alle sammen...

    SvarSlett
  4. Takk for ufattelig god service og gjestfrihet:)
    Tviler nok på at det blir noe mer bading men aldri si aldri;)
    Dere får hygge dere så godt dere kan og så ses vi plutselig igjen:)

    Kim
    (redningsmann, nr 1 fra venstre)

    SvarSlett

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!