Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

lørdag 8. januar 2011

Smågodt fra havet



I romjula trylla kokkene frem en fantastisk sjømatbuffet til oss med alt fra kongekrabbe og kamskjell, til torsketunge og scampi. Suverent! -og dette klarte de helt uten å ha vært på fisketur! Fryserommet tar og fryserommet gir, altså! Man kan velge å kalle buffeten "Smågodt fra havet", men det kan fort misforstås i polare kretser. Kystvaktfolket, spesielt de litt yngre, kalles for dét når de går i land og erobrer utelivet i Longyearbyen.

2 kommentarer:

  1. Det der så virkelig godt ut!
    Det finnes jo ikke noe bedre enn sjømat.
    Ser også ut for at dere ikke kan ligge på stranden å sole dere ennå.
    Været i Førde i går kveld,ligna litt på det som bildene dine viser, men nå har det sluttet å blåse.
    God helg.
    Hils Marius og de andre.

    SvarSlett
  2. Omnomnomnom! Hva kreves egentlig for at man skal kunne komme seg til Bjornoya og ete - jeg mener jobbe?

    SvarSlett

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!