Etter å ha hatt fri hele høsten, var jeg grundig lei av å feriere og begynte endelig å jobbe igjen i november 2010. Jobbet som meteorologifullmektig på Bjørnøya i seks måneder fra sent i november 2010 og frem til sommeren 2011.

Gledet meg utrolig mye og var spent som et egg på hva livet i Ishavet ville bringe. Litt av gledene, turene, galskapen, opplevelsene og alt det andre, har jeg forsøkt å si litt om her inne. Se også min vanlige blogg, Helst glad og på tur.

mandag 3. januar 2011

Innslag fra Bjørnøya på radio.




Her kommer innslaget som var på Nordaførr; NRK P1 sin distriktssending for Troms, Finnmark og Svalbard. Det ble sendt på formiddagen nyttårsaften. Har sittet og snekra i hop en liten lysbildeserie i natta og har lagt bildene inn sammen med intervjuet. Fint å ha litt "håndarbeid" innimellom oppgavene når man har nattevakt, og lærerikt å sitte og sysle litt. Du trenger vesentlig bedre båndbredde enn det vi har for å se denne!

8 kommentarer:

  1. Hei
    Ser på lysbilde serien at dere har prøvd blåmuggost på pepperkake.
    Hva syns dere om den kombinasjonen?
    Flotte bilder av nodlys du har.
    Skulle gjerne ha sett nordlys i virkeligheten.
    Får se å komme meg til Svalbard en gang.

    SvarSlett
  2. Ka flink du er på radio...! Var selv med på direktesendt intrevju på P4 mens vi var der... Litt morsomt på radio... :-)
    Lite spørsmål? Ser du tar masse flotte bilder så jeg lurte litt på hvilket kamera du bruker...? Har slv en Nikon D300, men er nokk ikke særlig flink til å fange de riktige øyeblikkene bestandig... Flotte Nordlysbildr du har fått...!! Linken på navnet mitt er en blogg jeg har laget for min egen del og for å dele litt av mine bilder med venner og kjente...

    SvarSlett
  3. Heia Lise, så artig å få høre innslaget. Jeg har virkelig sjekket nrk, men har ikke lyktes. Tusen takk. mange flotte bilder mens dere snakket sammen!Godt nytt år og takk for det du skriver, det er så artig å følge med og få inntrykk av livet der ute!

    SvarSlett
  4. hei igjen, nå skjønner jeg hvorfor alle mine tidligere kommentarer ikke er kommet med, jeg har jo ikke gjort ting riktig!!!!Man lærer så lenge osv! Men, det jeg tidligere har skrevet har stort sett vært skryt av bilder og din gode penn! En fryd å lese!Jeg kommer igjen.

    SvarSlett
  5. Fine bilder og fine kommentarer.
    Alltid artig med nye revehistorier!
    Paps.

    SvarSlett
  6. Kjempe bra BLogg, Lise og arti å høre fra Bjørnøya på radioen :) Kose deg masse videre der oppe og hils :) Hilsen fra Oddrun

    SvarSlett
  7. Ja, vi prøvde Blue Castello til pepperkakene. Tror nok at en skarpere ost vil være enda bedre, castelloen blir litt for snill!

    Hans Arne! Skal sjekke bildene dine! Jeg har et Canon D7 som jeg kjøpte i sommer, etter å ha hatt et Canon 350 noen år. Er STORFORNØYD og har enda bare så vidt begynt å pirke i alle mulighetene det kameraet har! -men det er kanskje broren til ditt, eller er 300S et hvassere enn 300? Gøy med foto håper å lære mer om det mens jeg er her oppe!

    Hei Ingrid! Hyggelig at kommentarene kom gjennom nå! :-D

    Takk, pappa!

    Og; takktakk, Oddrun! Og takk for Bjørnøyainfoen jeg fikk fra deg i sommer! Den var nyttig! Prikker det i ishavsnerven? ;-)

    SvarSlett
  8. Hei igjen...! Og takk for svar...!
    Det er ikke noen stor forskjell mellom 300 og 300S annet enn at S'n har mulighet for HD-video (nyere modell)... 7D'n din har nokk mere pixler enn den som jeg har. Ellers er de nokk rimelig like med tanke på funksjoner og muligheter... Der er det kanskje fotografen som er begrensningen, i alle fall for min del. Men man lærer jo litt etter hvert :-)
    Har et gammel Nikon filmkamera med noen linse fra før, så derfor ble det Nikon for meg... Ser frem til flere bilder på bloggen din. Det blir mange muligheter fremmover med mye forskjellig lys når det lir litt utpå... Og utrolige solned/oppganger...

    Når det gjelder fotobloggen min så kan det kanskje bli en utfordring å få opp bildene der oppe med dårlig linje... de er ganske store når du klikker på dem... Kos deg videre...

    SvarSlett

Om du har noe på hjertet, er det hyggelig å høre fra deg her inne! -men helst bare om du har noe hyggelig eller artig å melde, eller om du kan komme med tilleggsinfo der jeg står fast!? :-) Takk for interessen, uansett!